Treningssamling med Jomfrureiser og trener Ingrid Kristiansen til Fuerteventura (Del 2 av 3)

Ingrid Kristiansen

Dag 3:

Økt 1: I dag hadde jeg planlagt bakketrening ute i ”ørkenen”, der er en av de få bakkene vi kan finne her som det ikke er asfalt på. Men deltakerne syntes det var et OK valg. Vi jogget/gikk til der vi skulle jobbe med bakkeløping. Første 20 min terpet vi på hvordan løpe i bakke, både opp og ned. Vi så litt på hverandre og gav tilbakemelding. Etter dette la jeg opp en runde som tok ca. 3 min som hadde litt oppover ,noe flatt og litt nedover. Der skulle deltakerne løpe intervaller på 30 – 45 sek (med korte pauser ca. 15 sek) Dette drev vi med i ca.30 min. Deretter gikk/jogget vi tilbake til hotellet. Flott økt som alle deltakerne mestret bra.

Deretter gjorde vi som dagen før slappet av med god mat og drikke og soling ved et av flere svømmebasseng. Herlig!! Vel fortjent spreke jenter!! Noen gikk på ”byen” og handlet litt for å se seg rundt i den litte byen vi bodde i.( Corralejo)

Ingrid kristiansen

Økt 2: Det blir fort mye løping for jenter/damer som ikke er så vant med å løpe mye, derfor er det viktig og variere treningen noe slik at alle kommer seg igjennom denne uka med kroppen i behold (ikke får noen skader) Derfor bestemte jeg at denne økta skulle vi sykle, og de aller fleste valgte å være med. Turen gikk på grusvei nordover på øya (jeg hadde sjekket deler av turen før vi alle la i vei) Etter 8 km sykling gikk vi opp til en topp på ca.230 m, fin utsikt (ca. 30 min gange).

Turen fortsatte mot landsbyen Lajares, der syklet vi i fint lett terreng ned mot landsbyen Majanicho (der så det ut som det var et mekka for surfere og kitere, men vi var jo ikke spesielt interessert i all denne vinden). Masse vind, så vi tråkket og tråkket og kom omtrent ikke fremover. Men jeg hadde med meg en meget positiv gjeng som tok utfordringen. Vi sleit oss tilbake i motvinden og kom frem til hotellet akkurat før det ble mørkt, godt beregnet (ca.33 km ble turen)

DSCN2050 DSCN2052

Etter endt trening i 19.00 og fornøyde deltakere var det deilig med en dusj før middag. Hyggelig middag med hele gjengen , hvor det snakkes på inn og ut pust. Vi har virkelig blitt en fin gjeng etter bare 3 dager.

Dag 4:

Økt 1: I dag skulle jeg utfordre løperjentene med å løpe på truger ute i ”ørkenen”. De syntes nok det var et noe spesielt påfunn, men du verden hvor moro vi hadde det der ute. Alle fikk prøvd å løpe med trugene og alle fikk det til. Det er det som er spesielt moro når du er trener.

Etter ca. 30 min trugeløping (4 par, så vi delte på å løpe) gikk vi hjem til hotellet gjennom ”ørkenen”. Noen av oss valgte å gå hjem med truger, som da gav en ekstra liten treningseffekt. Dette var også en økt som var noe mer skånsomt for beina til disse løperjentene/damene. Jeg vil helst ikke at noen drar hjem skadet.

Deretter gjorde vi som dagen før og alle de andredagene, slappet av med god mat og drikke og soling ved et av flere svømmebasseng. Herlig!! Vel fortjent spreke jenter!!

Økt 2: Vi hadde fast oppmøte tid de aller fleste dager til dagens 2. Økt. Alle stilte frisk og opplagt igjen kl. 17.00. I dag jogget/gikk raskt bort på stranda (ca. 15 – 20 min) før vi igjen kjørte sirkel styrketrening. Samme sirkel som 1. Dag, men i dag kjørte vi tre runder, altså 30 min. Bra jobba av alle sammen. Etter endt sirkeltrening fikk den enkelte bestemme hva de ville gå/jogge rett tilbake til hotellet eller løpe en tur på 5 – 6 km. 4- 5 valgte det og det var da naturlig at jeg ble med de.

FullSizeRender 2

Etter endt trening og fornøyde deltakere var det deilig med en dusj før middag. Hyggelig middag med hele gjengen som vanlig , hvor det snakkes på inn og ut pust, ler mye og har det bare topp.