Jomfrureise løpetur/treningstur med Ingrid Kristiansen høst 2016 (Del 2)

img_6267Dag 3:

Økt 1: I dag hadde jeg planlagt bakketrening ute i ”ørkenen”, der er en av de få bakkene vi kan finne her som det ikke er asfalt på. Men deltakerne syntes det var et OK valg. Vi jogget/gikk til der vi skulle jobbe med bakkeløping. Første 15 – 20 min terpet vi på hvordan løpe i bakke, både opp og ned. Vi så litt på hverandre og gav tilbakemelding. Etter dette la jeg opp en runde som tok ca. 3 min som hadde litt oppover, noe flatt og litt nedover. Der skulle deltakerne løpe intervaller på 30 – 60 sek (med korte pauser ca. 15 sek) Dette drev vi med i ca. 15 min. Deretter gikk/jogget vi tilbake til hotellet. Flott økt som alle deltakerne mestret bra.

Deretter gjorde vi som dagen før slappet av med god mat og drikke og soling ved et av flere svømmebasseng. Herlig!! Vel fortjent spreke jenter!! Noen gikk på ”byen” og handlet litt for å se seg rundt i den litte byen vi bodde i. ( Corralejo)

img_6300img_6298Økt 2: Det blir fort mye løping for jenter/damer som ikke er så vant med å løpe mye, derfor er det viktig og variere treningen noe slik at alle kommer seg igjennom denne uka med kroppen i behold (ikke får noen skader) Derfor bestemte jeg at denne økta skulle vi sykle, og alle ville være med. Turen gikk på grusvei nordover på øya (jeg hadde sjekket deler av turen før vi alle la i vei) Etter 8 km sykling gikk vi opp til en topp på ca.230 m, fin utsikt (ca. 20 – 25 min gange).

img_6315Turen fortsatte mot landsbyen Lajares, der syklet vi i fint lett terreng ned mot landsbyen Majanicho . Men i dag var det sterk vind så det ble ikke noen enkel nedoversykling. (der så det ut som det var et mekka for surfere og kitere, men vi var jo ikke spesielt interessert i all denne vinden). Da vi kom ned til denne hyggelige landsbyen tok vi et lite drikke/spise stopp før vi startet siste etappe mot hotellet. Fløtt rullende grusvei, og det fine var at vi hadde vinden i ryggen, så dette gikk strålende

img_6323Etter endt trening i 18.00 og fornøyde deltakere var det deilig med en dusj før middag. Hyggelig middag med hele gjengen, hvor det snakkes på inn og ut pust. Vi har virkelig blitt en fin gjeng etter disse 3 dagene.

Bloggen fortsetter i morgen!!